Sparbanken privat
Sparbankernas Service AB
HÄMTA - på Play Store
Visa

Välkommen till Sparbanken Tanum

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Tanumskonto
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  • Räntor, priser och kurser
  • Hjälp med dödsboet
  • Privat
  • Företag
  • Föreningar
  • Bli privatkund
  • Bli företagskund
Logga in
  • Kontakta oss
Logga in
  • Privat
  • Företag
  • Föreningar
Meny
  • Kontakta oss
  • Bli privatkund
  • Spärrhjälp
  • Säkerhet och bedrägerier
Våra tjänster
  • Kundpaket
Tips!
  • Räntor, priser och kurser
Låna pengar
Bolån
  • Räkna på bolån
  • Skaffa lånelöfte
  • Ansök om bolån
  • Ändra ditt bolån
  • Flytta bolån till oss
  • Bolåneräntor
Låna till vad du vill
  • Låna pengar – ansök om privatlån
  • Medlemslån
  • Samla lånen
  • Låna till bil
  • Låna till andra fordon
  • Energilån
  • Låna till solceller
Tips!
  • Lokala fastighetsmäklare
  • Hållbar ekonomi
Kort och betala
Kort
  • Bankkort
  • Kreditkort
  • Beställ nytt kort
  • Så använder du ditt kort
  • Spärra ditt kort
  • Kortreklamation
Fler sätt att betala
  • Swish
  • Betala med mobil, wearables eller klocka
  • Betala räkningar och fakturor
  • Konton
  • Överföringar
  • Betalningar från utlandet
  • Betalningar till utlandet
  • Kontanter och Bankomater
Tips!
  • Mobilt BankID
Spara och placera
Sparkonton
  • Sparkonton och sparränta
  • Fasträntekonto
  • Investeringssparkonto (ISK)
Fonder och värdepapper
  • Fonder
  • Aktier
  • Andra värdepapper
  • Kapitalförsäkringar
Tips!
  • Hållbart sparande
  • Månadsspara
Pension
  • Pensionsspara privat
  • Flytta pension
  • Pensionär snart?
  • Vad är pension?
Tips!
  • Arbete och fritid
Försäkringar
  • Hemförsäkring
  • Fordonsförsäkring
  • Personförsäkring
  • Anmäl skada
Tips!
  • Familj
  • Boende
Familjejuridik
  • Fullmakter
  • Skriv juridiska avtal online
När en anhörig går bort
  • Hjälp med dödsboet
  • Arvskifte och dödsbodelägare
  • Betala räkningar för dödsbo
Hjälpa någon med bankärenden
  • Anhörigbehörighet
  • God man och förvaltare
Tips!
  • Familj
App, internetbank och BankID
  • Appen
  • Internetbanken
  • Mobilt BankID
  • BankID på dator
  • Säkerhetsdosor
Tips!
  • Ny telefon – så gör du
  • Säkerhet och bedrägerier
  • Spärrhjälp
Händelser i livet
  • Snart vuxen
  • Boende
  • Familj
  • Arbete och fritid
  • Hållbar ekonomi
Tips!
  • Familjejuridik

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Tanumskonto
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  • Räntor, priser och kurser
  • Hjälp med dödsboet
  1. Privat
  2. Betala och överföra
  3. Reklamera obehöriga betaltransaktioner

Obehöriga betaltransaktioner – så reklamerar du

Har du upptäckt obehöriga betaltransaktioner på ditt konto som har gjorts utan ditt medgivande kan du göra en reklamation. Kontakta oss snarast för att spärra dina personliga behörighetsfunktioner.

Mother and child using a laptop together in their living room

Om du upptäckt obehöriga betaltransaktioner på ditt konto och vill reklamera dessa är det viktigt att du gör det så fort som möjligt efter upptäckten. För att vi ska kunna bedöma reklamationen behöver du beskriva händelsen så utförligt som möjligt. Du behöver även kontakta polisen och göra en polisanmälan.
Anmäl brott eller förlust (polisen.se)

Exempel på betaltransaktioner
Betaltransaktioner är exempelvis betalningar via Swish, överföringar via internetbanken, PlusGiro-Bankgiro eller internationella betalningar.

Så här reklamerar du en obehörig betaltransaktion

För att reklamera en obehörig betaltransaktion ringer du Kundcenter på
0771-22 11 22 eller så kontaktar du ditt lokala bankkontor. Vid en reklamation är det viktigt att du noggrant fyller i reklamationsblanketten och anger relevant information. Tänk på att en utförlig beskrivning och detaljer om vad som hänt hjälper oss i utredningen. Det innebär att vi fortare kan lämna besked om bedömningen av reklamationen.

I din reklamation behöver du även bifoga en kopia på polisanmälan.

Har din säkerhetsdosa eller mobil blivit stulen?

Om din säkerhetsdosa eller mobil har blivit stulen eller förkommen kontakta Kundcenter så fort du upptäcker förlust genom att ringa 0771-22 11 22 för att säkerhetsställa att säkerhetsdosan eller BankID spärras.

Bli svårlurad

Vi har gått ihop med Sveriges banker för att sprida kunskap om hur bedragare kan agera – och hur du kan skydda dig. Få tips och lär dig mer om vad du kan göra om du har blivit lurad.

Bli svårlurad (svårlurad.se)
Logotyp för kampanjen Svårlurad

Skydda dig mot bedrägerier

Här kan du läsa mer om olika sorters bedrägerier och hur du skyddar dig mot dessa.

Skydda dig mot bedrägerier

Våra cookies, ditt val

Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:

  • Funktioner, prestanda och statistik
  • Relevant marknadsföring

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies

Cookie-inställningar

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies. 

  • Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.

  • Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig. Om du inte godkänner dessa cookies kan vissa funktioner sluta fungera.

  • Hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster så att vi kan skapa förbättrade tips och erbjudanden riktade till dig. En del läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser. Om du inte godkänner dessa cookies kommer du att se mindre riktat innehåll.

Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies

Sidfot

Hitta snabbt

  • Kundservice
  • Spärrhjälp
  • Mobilt BankID
  • Priser, räntor och kurser
  • Bli kund

Om oss

  • Om Sparbanken Tanum
  • Vad är en sparbank?
  • Så ger vi tillbaka
  • Hållbarhet
  • Jobba hos oss

Säkerhet och integritet

  • Så hanterar vi cookies
  • Behandling av personuppgifter
  • Bedrägeri och säkerhet

Om webbplatsen

  • Rekommenderade webbläsare
  • Rensa cacheminne
  • Användarvillkor
  • Sajtkarta

© Sparbanken Tanum